STEM – Πώς τα ρομπότ βοηθούν Κινέζους φοιτητές να λύνουν προβλήματα της πραγματικής ζωής
Ποιες είναι οι δεξιότητες που πρέπει να μάθουν οι φοιτητές για να βρουν μια καλή δουλειά; Στην Κίνα, με αυξανόμενη συχνότητα, η απάντηση τείνει να δείχνει προς το STEM- ένα πρόγραμμα σπουδών που επικεντρώνεται στις επιστήμες, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά.
Η ιδέα δημιουργήθηκε στις ΗΠΑ και υποστηρίχθηκε από εξέχουσες προσωπικότητες όπως ο Tim Cook της Apple και ο πρώην Αμερικανός πρόεδρος Barck Obama και εστιάζει στην προσέγγιση των προβλημάτων που απορρέει από τη μελέτη αυτών των ουσιαστικών επιστημονικών/τεχνολογικών θεμάτων. Η διαφορά ανάμεσα σε αυτή τη μέθοδο και σε ένα συμβατικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι η έμφαση που δίνεται στην εφαρμογή της επιστημονικής ή τεχνολογικής γνώσης σε ζητήματα της πραγματικής ζωής. Ως εκ τούτου οι φοιτητές καλούνται να λύσουν πρακτικά προβλήματα, τα οποία πιθανώς να κληθούν να αντιμετωπίσουν στην πραγματικότητα.
Την ώρα οι κινεζικές εταιρείες αναζητούσαν τρόπους για να επεκταθούν και να καινοτομήσουν, το εκπαιδευτικό σύστημα STEM δημιουργεί αίσθηση στο πολυπληθέστερο έθνος του πλανήτη. Πολλές σχολές θέλουν να αλλάξουν κατεύθυνση από ένα σύστημα που εστιάζει σε ανούσιες εξετάσεις, σε ένα άλλο που αφορά τη επίλυση προβλημάτων και τη δημιουργία projects.
Για τον 28χρονο Sui Shaolong, αυτή η τάση αποτελεί μια τεράστια επιχειρηματική ευκαιρία.
Το 2015 ο Sui δημιούργησε την startup εταιρεία RoboTerra, η οποία αναπτύσσει ρομποτικά προϊόντα και παρέχει μαθήματα σε μαθητές και φοιτητές σχετικά με την κωδικοποίηση υπολογιστών και τη ρομποτική. Με 429 δολάρια η RoboTerra παρέχει τα εξαρτήματα με τα οποία κάποιος μπορεί να δημιουργήσει το δικό του ρομπότ, ενώ παράλληλα αποκτά πρόσβαση σε διαδικτυακή πλατφόρμα εκμάθησης, η οποία απευθύνεται σε χρήστες όλων των ηλικιών. Σήμερα η RoboTerra έχει επιλεγεί από περισσότερα από 1.000 κινεζικά σχολεία για να παρέχει μαθήματα STEM, καθώς και τεχνολογικές κατευθύνσεις προς τους εκπαιδευτικούς. Η επιτυχία της εταιρείας έδωσε στη Sui μια θέση στη λίστα «Asia’s 2017 30 Under 30» του Forbes.
Αυτή η εκπαιδευτική τάση ενθαρρύνεται και από την κινεζική κυβέρνηση. Προσπαθώντας να προωθήσει περισσότερα ταλέντα στον τομέα της τεχνολογίας, το Πεκίνο έχει δώσει οδηγίες στα σχολεία της χώρας να «εξερευνήσουν ενεργά» τα προγράμματα STEM, στο πλαίσιο του πενταετούς εκπαιδευτικού προγράμματος της κινεζικής κυβέρνησης που ανακοινώθηκε το 2015. Νωρίτερα αυτή τη χρονιά, ο Κινέζος υπουργός Παιδείας, ανακοίνωσε ότι υποχρεωτικά όλα τα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης θα πρέπει να εντάξουν μαθήματα STEM.
«Δεν θα μπορούσα να έχω ξεκινήσει την επιχείρηση μου καλύτερη στιγμή», αναφέρει ο Sui. «Μετά την κυβερνητική υποστήριξη, η συγκεκριμένη αγορά θα αναπτυχθεί ταχύτερα από αυτή των ΗΠΑ».
Η ιδέα της startup του Sui ξεκίνησε όταν αυτός εργαζόταν στη Silicon Valley. Ο απόφοιτος του Stanford δούλευε ως μηχανικός αυτοματισμών για την Apple και την Tesla και θυμάται ότι υπήρχε έλλειψη τεχνολογικού ταλέντου, ακόμα και σε αυτές τις δύο εταιρείες. Συγκεκριμένα, αναφέρει ότι η Apple στηριζόταν στον ανθρώπινο παράγοντα για την εγκατάσταση των καμερών του iPhone 6, επειδή οι μηχανές δεν μπορούσαν να τοποθετήσουν τα τόσο μικρά εξαρτήματα. Εκείνη την εποχή η δουλειά του Sui ήταν να κατασκευάσει ένα αυτοματοποιημένο σύστημα που θα τοποθετούσε τις κάμερες.
«Υπάρχει ένα τεράστιο χάσμα ανάμεσα στο τι διδάσκονται οι φοιτητές στο σχολείο και τι πραγματικά χρειάζονται οι εταιρείες», αναφέρει ο Sui, προσθέτοντας ότι «ο συνδυασμός τεχνολογίας και εκπαίδευσης είναι κάτι με μεγάλες προοπτικές».
Ο Sui έφυγε από την Apple το 2015 για να ξεκινήσει την RoboTerra με συνεταίρο τον Zhang Yao, με τον οποίο γνωρίστηκαν στις ΗΠΑ. Στην εταιρεία τους επενδύθηκαν κεφάλαια γύρω στα 4.000.000 δολάρια, από διάφορους επενδυτές μεταξύ των οποίων και η Zhiping Capital. Δύο μήνες μετά τη δημιουργία της επιχείρησης, η RoboTerra μετακόμισε στη Κίνα, καθώς οι ιδρυτές της πίστευαν ότι εκεί υπήρχε μεγαλύτερη ζήτηση για «ρομποτικά μαθήματα».
Ανταγωνισμός
Όμως υπάρχει ένας αυξανόμενος ανταγωνισμός. Εκατοντάδες startup επιχειρήσεις, όπως η Makeblock με έδρα το Shenzhen, εστιάζουν σε αυτή την προσοδοφόρα αγορά, την ώρα που παγκόσμιοι παίκτες σαν τη Sony και τη Lego, δημιουργούν συνεργασίες με κινεζικά σχολεία, προσφέροντας μαθήματα συγχρόνως με επιμόρφωση των καθηγητών.
Για την ώρα το πλεονέκτημα της RoboTerra έγκειται στην παραμετροποίηση των μαθημάτων και στην ευκολία τους, αναφέρει ο Sui. Προσθέτει ότι η εταιρεία του συγκρινόμενη με άλλες πολυεθνικές επιχειρήσεις, καταλαβαίνει καλύτερα τις ανάγκες των Κινέζων σπουδαστών. Επίσης, αναφέρει ότι μέσω του λογισμικού της RoboTerra, οι σπουδαστές έχουν πρόσβαση σε τρισδιάστατες απεικονίσεις των προϊόντων της εταιρείας, που τους βοηθούν να δημιουργήσουν τις ρομποτικές κατασκευές τους γρήγορα, ακόμα και χωρίς τη βοήθεια των δασκάλων τους.
Ο Sui πιστεύει ότι υπάρχει χώρος για μεγάλη ανάπτυξη. Και αυτό γιατί τα προγράμματα STEM ενώ έχουν ενσωματωθεί στα εκπαιδευτικά συστήματα κινεζικών μητροπόλεων, όπως το Πεκίνο και η Σαγκάη, δεν έχουν γίνει ακόμα γνωστά σε μεγάλες περιοχές της χώρας. Σύμφωνα με τον Sui υπάρχουν χιλιάδες υποψήφιοι πελάτες που θα δημιουργήσουν έσοδα από πώληση λογισμικού ή διαδικτυακά μαθήματα.
«Τα κινεζικά σχολεία αρχίζουν να ενσωματώνουν τα προγράμματα STEM», δηλώνει ο Sui. «Αναμένουμε ότι θα υπάρξει τεράστια ζήτηση και σε άλλα αστικά κέντρα».
Πηγή: http://www.capital.gr/forbes/3218321/pos-ta-rompot-boithoun-kinezous-foitites-na-lunoun-problimata-tis-pragmatikis-zois