Τα 8 κριτήρια για ποιοτικά STEM προγράμματα και διδακτικά σενάρια
Επιμέλεια άρθρου: Αριστείδης Παλιούρας
Σύμφωνα με την Anne Jolly τα προγράμματα STEM και τα διδακτικά σενάρια STEM πρέπει να πληρούν τα παρακάτω κριτήρια:
- Η διαδικασία του μηχανικού σχεδιασμού (Engineering Design Process, EDP) χρησιμοποιείται για την σύνδεση των γνωστικών πεδίων των Φυσικών Επιστημών, των Μαθηματικών και της Τεχνολογίας.
- Το περιεχόμενο των μαθημάτων των Φυσικών Επιστημών και των Μαθηματικών βασίζεται σε πρότυπα, είναι κατάλληλο για τις ηλικίες που απευθύνεται και εφαρμόσιμο.
- Οι μαθητές επικεντρώνονται στην επίλυση ελκυστικών πραγματικών προβλημάτων ή σε προκλήσεις της μηχανικής επιστήμης.
- Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες για να σχεδιάζουν και να δημιουργούν πρωτότυπα και προϊόντα. Δοκιμάζουν και αξιολογούν αυτά που σχεδίασαν και προσπαθούν να τα βελτιώσουν.
- Οι μαθητές χρησιμοποιούν διάφορες επικοινωνιακές τακτικές και εργαλεία για να παρουσιάσουν την εργασία τους και να δικαιολογήσουν τα αποτελέσματα της εργασίας τους.
- Οι καθηγητές διευκολύνουν την διερευνητική μάθηση και την μάθηση με κέντρο τον μαθητή που βασίζεται σε hands-on δραστηριότητες.
- Η αποτυχία είναι βασικό χαρακτηριστικό της διαδικασίας σχεδίασης και απαραίτητο βήμα για την δημιουργία μιας βέλτιστης και επιτυχημένης λύσης.
- Οι μαθητές έρχονται σε επαφή με STEM επαγγέλματα και πραγματικές εφαρμογές της καθημερινής ζωής.
Διαβάστε επίσης: H ενσωμάτωση των προγραμμάτων σπουδών των αντικειμένων STEM στον σχεδιασμό ενός σεναρίου STEM.
Εκπαίδευση STEM.